
Betydningen af en hjemmeside for en social media influencer

Blot at have en hjemmeside får dig til at ligne en professionel, og ikke en hobby eller wannabe influencer. Din hjemmeside kommunikerer, hvem du er, hvad du laver, og hvem du arbejder med. Det viser potentielle kunder, hvad du kan.
At have en professionel online portefølje eller hjemmeside til blog er afgørende, hvis du ønsker at blive taget seriøst (og opkræve de collabs, du ønsker). At have et websted til at sende til en potentiel samarbejdspartner er også en fantastisk måde at gøre et godt førstehåndsindtryk (uanset om det er personligt eller online). Du vil have, at den person tager dig seriøst og også tænker på dig som en professionel.
Virksomheder er aldrig helt sikre på kvaliteten af det arbejde, de vil modtage fra en influencer. Hvis du har en hjemmeside, kan den fungere som en klar portfolio. Hvor du kan fremvise dit bedste arbejde til potentielle virksomheder, som med det samme vil få et mål for, hvad du kan tilbyde.
Også integration og optimering af dit websted til lokal SEO hjælper dig med at få hurtig online synlighed, når potentielle kunder omkring din placering har brug for dine tjenester.
Uanset om dit indhold er mad, designer eller rejser, er et websted, der viser dit arbejde, den bedste måde at bejle til virksomheder, der er i tvivl om at sponsor dig.
Dit websted hjælper dig med at opfylde dit brandløfte
Sagen er, at mange glemmer, at en professionel hjemmeside er en forlængelse af dine sociale medier kontier.
Det betyder, at du kan udvikle en unik oplevelse for dit publikum, når de interagerer eller handler med dig.
Ved at have en professionel hjemmeside, som afspejler dine forretningsværdier, viser du din unikhed. Dette er noget, der vil adskille dig ud fra dine konkurrenter.
Business-email (info@hjemmeside.dk)
Jeg ved, at dette kan gøres med andre metoder, men det er normalt relateret til at have en hjemmeside.
Du køber normalt et domæne, når du planlægger at have en hjemmeside.
Dette er et vigtigt aspekt af din forretning, som mange mennesker forsømmer. Årsagen er, at de ikke mener, at dette spiller nogen rolle, når de driver forretning.
Men jeg kan forsikre dig om, at det er vigtigt. Hvorfor? Det ser uprofessionelt ud, hvis du bruger Gmail-konto.
Dette er en grund til, at du måske ikke får mange sponsorer, fordi virksomheder måske ikke tror du er klar til et professionelt samarbejde, eller måske fordi de tror, at du ikke tager det helt seriøs nok.
Og folk vil også nemmere huske din brand samt e-mail.
Konkurrer med de store
Okay, tænker du måske, men jeg kan ikke konkurrere med dem. De har en ubegrænset mængde ressourcer.
Tja, de kan have store ressourcer. Men folk ser ikke altid på det, og med en veldesignet hjemmeside, der har den rigtige strategi bag sig, kan og vil du blande dig med de store.
Hvis du har en sund strategi, og din hjemmeside ikke kun er et hurtigt design, kan du gøre det.
Et websted opbygger din troværdighed og legitimitet
Din hjemmeside vil vise alle, at du mener rigtig forretning.
Hvis du ikke har det, kan dine potentielle sponsorer tro, at du ikke følger de teknologiske fremskridt (selvom du i virkeligheden er det), eller endnu værre, de vil tro, at du er i en så svær situation, at du ikke har råd til det, hvilket vil formindske din værdi.
Det er ting, som du ikke ønsker, at dine potentielle sponsorer skal tænke på om din virksomhed.