Tips til at få længere hår som kvinde

Mange kvinder drømmer om det lange hår. Men kan vi rent faktisk ændre hårets vækst, så vi kan få længere hår som kvinde?

Der findes mange tips, tricks og ideer til hvordan hvordan man kan få længere hår. Men virker alle disse forskellige produkter virkelig? Her kan du med fordel gøre brug af den barske virkelighed om det lange hår her.

Hvad end du vil ændre farven eller stilen, er hårvækst noget der ikke rigtig kan ændres ved. Det er dog ikke ensbetydende med, at du ikke kan gøre noget. Og her kan disse tips til at øge hårvæksten, hjælpe til at skabe det lange og ikke mindst sunde hår.

At få en regelmæssigt klipning får ikke håret til at vokse

Desværre vokser håret ikke mere ved at blive klippet. Men det betyder dog ikke, at du skal undlade hyppig hårklipning. En klipning hver tredje måned betyder nemlig, at du styrker dit hår. Og dèt gør også håret tykkere rent visuelt, ved at det slidte bliver tyndet ud.

Spaltet spidser kan du ikke rigtig gøre noget ved, udover at klippe det af og så lade det gro ud igen på den naturlige måde. Men fordelen er, at de spaltede spidser ikke spreder sig. Derfor skal du huske regelmæssige besøg hos frisøren.

Skal du bruge de gode hårprodukter eller lade være?

Ja du skal bruge både balsam og shampoo. Balsam hjælper med at gøre håret både blødt og skinnede. Og samtidig tilfører du næringsstoffer som håret har brug for.

Hårvask bør ikke være på daglig basis, men derimod kun 2-3 gange om ugen. Hvis du vasker håret for ofte vil de naturlige olier i håret forsvinde. Hårets naturlige olie er med til at beskytte og skabe det lange hår. Derfor bør du vælge gode hårprodukter, der skal bruges med rette omhu så håret bliver plejet og ikke nedslidt.

Vitaminer og mineraler får håret til at gro og leve

Hvis du vil have glamourøst hår, r det vigtigt ikke at lide af zink, selen og andet mangel i den daglige kost. Mangel på næringsstoffer i kroppen kan rent faktisk give hårtab på sigt.

Du bør ændre dine kostvaner, hvis du indtager usund og mangelfuld kost. For dit hårs skyld skal du bruge både fiskeolie og B-vitaminer der er velkendt for de gode egenskaber til at styrke dit hår.

Den nødvendig mængde af mineraler, vitaminer m.m. kan du få med daglige kost, eller overveje a købe kosttilskud. Gode ting til kosten kan blandt andet være:

  • Nødder
  • Havregryn
  • Kartofler
  • Bananer
  • Acai frugter
  • Frugt & grønt generelt
  • Laks
  • Muslinger
  • Generelt fisk der er rige på Omega 3

Disse madvarer er alle rige både på B vitaminer og de omega 3 indholdsrige fisk kan give alle de nødvendige tilskud, som kroppen og heriblandt også dit hår har brug for på daglig basis.

Pleje af langt hår

Du skal selvfølgelig få håret til at vokse naturligt og sundt for at blive langt, hvor kosten er vigtig men også den rigtige hårpleje er vigtig.

  • Brug de rigtige hårprodukter og undgå at bruge for billig shampoo og balsam til dit hår, da det vil udtørre håret alt for meget. Et rigtig godt produkt kan være Moroccan argan olie, der måske nok er lidt dyrere, men også meget sundere for håret.
  • Husk at bruge elastikker der er gode for dit hår, da dårlige og stramme elastikker vil slide når du sætter håret op.
  • Hvis du skåne dit hår mest muligt, skal du sætte det op i en fletning om natten. Du vil helst undgå at eventuelle urolige nætter vil slide håret henover puden.
  • Undgå hårbørster med metal da dette ikke bare slider på håret, men også fremskynder spaltede spidser.
  • Aldrig frottere dit hår efter badet men forsigtig vrid vandet ud af håret i stedet. Og undgå at bruge hårtørreren men lad håret lufttørre.

Er elektriske apparater gode for håret og væksten?

Glattejern og føntørrer er en nødvendig onde, men gode for håret kan man  ikke påstå. Husk at bruge noget beskyttelse i form af gode styling produkter, så varmen ikke ødelægger håret. Derudover gør du dit hår en tjeneste ved at købe lidt dyrere og bedre produkter f.eks. med keramikplader, for håret har virkelig ikke godt at blive brændt. Og netop varmen fra hårstylingprodukter er, hvad dit hår bliver udsat for.